Nieuw klantportaal DEVO per september

Gedetailleerd inzicht in je warmteverbruik. Een verhuizing doorgeven. Of je maandelijkse voorschotbedrag aanpassen. Vanaf dit najaar wordt dat allemaal een stuk makkelijker. Per september nemen we namelijk een nieuw en gebruiksvriendelijker klantportaal in gebruik. Deze vervangt het huidige klantportaal. Wil je weten wat dit precies betekent voor jou als DEVO-klant? Lees dan verder! 

Upgrade klantportaal 

Mijn DEVO gaat er vanaf dit najaar anders uitzien. Met een gebruiksvriendelijkere indeling en een nieuwe lay-out, wordt het makkelijker om inzicht te krijgen in jouw gegevens. Bovendien is dit nieuwe klantportaal mobielvriendelijk. Ook op je telefoon log je dus voortaan makkelijk in op Mijn DEVO. Zo kan je altijd en overal zien hoe het ervoor staat met jouw warmteverbruik. 

Nieuw in het portaal is dat je zelf je voorschotbedrag kunt aanpassen. Verandert er dus iets in jouw warmtegebruik en verwacht je dat dit invloed heeft op jouw maandbedrag? Dan kun je jouw maandbedrag zelf naar boven of beneden bijstellen. Zo hoef je niet te wachten tot de eindafrekening aan het einde van het jaar.  

Voor de komende maanden staan er bovendien nog meer ontwikkelingen op de planning. Het wordt bijvoorbeeld binnenkort ook mogelijk om je persoons- en financiële gegevens zelf aan te passen. Wel zo makkelijk. 

We gaan op 1 september over naar het nieuwe klantportaal. Halverwege augustus krijg je een brief en e-mail met daarin de uitleg over hoe je kunt inloggen in de vernieuwde Mijn DEVO. Ook sturen we dan een gedetailleerde gebruiksaanwijzing van het portaal mee. Houd je inbox dus goed in de gaten. 

 

Betaling maandelijks voorschotbedrag 

Het nieuwe klantportaal is onderdeel van de overstap naar een nieuw administratiesysteem voor DEVO. In dit systeem is het beheer van klantgegevens samengevoegd met het beheer van het betalingsverkeer. Dat zorgt ervoor dat we onze totale administratie beter en efficiënter kunnen uitvoeren. Hiermee zetten wij dus een stap in de verdere professionalisering van DEVO.  

De automatische incasso van jouw maandelijkse voorschotbedrag verloopt vanaf september via dit nieuwe administratiesysteem. Jij hoeft hier verder niets voor te doen. Het enige dat je ervan merkt, is dat de incasso voortaan plaatsvindt op de 1e of 2e dag van de maand (nu is dat op de 7e dag). Het kan bovendien zijn dat je voorschotbedrag één cent naar boven of beneden afwijkt door een andere afronding van de BTW. 

Heb je geen automatische incasso, maar maak je gebruik van een maandelijkse voorschotfactuur? Dan was je misschien gewend om het bedrag over te maken via een iDEAL betaallink. In het nieuwe systeem kan dit nog niet. Dat betekent dat je het bedrag handmatig moet overmaken. Betaling via een iDEAL betaallink wordt wel ontwikkeld in het nieuwe systeem. We verwachten dat dit later dit jaar weer mogelijk is. De administratiekosten voor de maandelijkse voorschotfactuur blijven € 1,80. Als je wilt overstappen naar automatische incasso, kun je contact met ons opnemen via info@devo-veenendaal.nl