Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht met vragen die het meest aan ons gesteld worden. Hopelijk vind je hier het antwoord op jouw vraag!

Mijn vraag staat er niet bij…

Kun je het antwoord op jouw vraag niet vinden of twijfel je ergens over? Neem dan gerust contact met ons op via de contactpagina. 

Hoe kan ik zien hoeveel warmte en koeling ik gebruik?

In Mijn DEVO heb je altijd actueel inzicht in jouw warmteverbruik. Je ziet bijvoorbeeld hoeveel warmte je per dag, maand of jaar hebt verbruikt. En je kunt deze vergelijken met jouw warmteverbruik van vorig jaar.  

Het koudeverbruik zit inbegrepen in het vastrecht en meten we niet. Je kunt dit dus ook niet terugzien in het verbruiksoverzicht. 

Ik ben de inloggegevens van Mijn DEVO kwijt. Waar kan ik deze vinden?

Klik op het inlogscherm van Mijn DEVO op ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’. 

Vul het e-mailadres in dat hoort bij jouw account. Je krijgt dan een mail met een herstellink zodat je een nieuw wachtwoord kunt instellen. 

Ben je vergeten welk e-mailadres gekoppeld is aan Mijn DEVO? Neem dan contact op via info@devo-veenendaal.nl

Hoe meld ik me aan als klant van DEVO?

Verhuis je naar Veenendaal-oost? Welkom in de wijk! Je kunt je online aanmelden voor het warmtenet van DEVO. 

Ga naar Mijn DEVO en kies op het startscherm ‘Een inhuizing doorgeven’. Hierna doorloop je een online formulier. Binnen 2 werkdagen na het indienen van dit formulier en de inhuisdatum (sleuteloverdracht), ontvang je van DEVO een bevestiging van je aanmelding via de mail. 

Let op, als je aanmeldt bij DEVO voor de inhuisdatum (sleuteloverdracht), dan ontvang je de bevestiging later, deze ontvang je binnen 2 werkdagen na de daadwerkelijke inhuisdatum.

Ik ga verhuizen. Wat moet ik doen?

Via Mijn DEVO kun je je aan- of afmelden als klant. 

Er zijn drie situaties mogelijk: 

  • Inhuizing: Je bent nieuw in de wijk en wil je aanmelden voor DEVO. 
  • Uithuizing – verhuizen buiten de wijk: Je verhuist weg uit Veenendaal-Oost en wil je afmelden bij DEVO. 
  • Uithuizing – verhuizen binnen de wijk: Je verhuist binnen Veenendaal-Oost. Je bent al klant bij DEVO en blijft dat ook, maar wisselt van adres. 

Op de pagina Aanmelden & Verhuizen lees je precies wat je in welke situatie kunt doen. 

Kan ik mijn voorschotbedrag zelf aanpassen?

Ja, in Mijn DEVO kun je zelf jouw maandelijkse voorschotbedrag aanpassen.  

Om jouw voorschotbedrag aan te passen, log je eerst in bij Mijn DEVO. Daarna kies je in de menubalk aan de linkerkant de optie ‘Mijn gegevens’. Rechts in het scherm zie je het blok ‘Uw contracten’. Klik daar op ‘Voorschot wijzigen’ en je kunt jouw maandelijkse voorschotbedrag gemakkelijk aanpassen. Wijzig jouw voorschotbedrag door het schuifje naar links (lager maandbedrag) of rechts (hoger maandbedrag) te schuiven. Of vul het gewenste bedrag in bij het invulveld. Klik vervolgens op ‘Opslaan’. 

Het voorschotbedrag kun je maximaal 5% naar beneden bijstellen en 50% ophogen. Wil je hiervan afwijken, neem dan contact op via  
info@devo-veenendaal.nl 

Let op: Als je het voorschotbedrag te ver naar beneden bijstelt, kan het zijn dat je aan het eind van het jaar alsnog moet bijbetalen. We verrekenen dit met de jaarnota. Probeer dus een realistische inschatting te maken wanneer je je voorschotbedrag aanpast. 

Waar kan ik mijn klantnummer vinden?

Je klantnummer staat in welkomstmail met het contractoverzicht die je ontvangt na je aanmelding. Ook staat je klantnummer bovenaan onze emailberichten over een voorschot, afrekening of andere factuur. Bovendien kun je het klantnummer op de pagina ‘Mijn gegevens’ in Mijn DEVO vinden. 

Lukt het je niet om je klantnummer te vinden? Neem dan contact met ons op via info@devo-veenendaal.nl.