Update Mijn DEVO: dit zijn de nieuwe mogelijkheden in het klantportaal

Mijn DEVO is het klantportaal van DEVO. Hier kun je altijd en overal zien hoeveel warmte je verbruikt. Je kunt daarnaast je klantgegevens inzien en aanpassen. Een verhuizing doorgeven. Of je maandelijkse voorschotbedrag aanpassen.

In het klantportaal zijn nu een paar nieuwe mogelijkheden. Hiermee krijg je nog meer inzicht in je warmteverbruik. Belangrijk, want zo houd je grip op je energierekening. In dit bericht leggen we uit wat er is veranderd.

We hebben aanpassingen gemaakt in de volgende twee onderdelen van Mijn DEVO:

  • Aanpassen van je voorschotbedrag
  • Inzicht in je warmteverbruik

Hieronder lees je wat er precies is veranderd.

 

Het aanpassen van je voorschotbedrag

Je kon je maandelijkse voorschotbedrag al zelf aanpassen. Maar het was wel even zoeken waar dat precies kon in Mijn DEVO. Vanaf nu is deze optie duidelijker te vinden. 

Via de pagina Overzicht of de pagina Mijn gegevens kun je direct naar Wijziging voorschotbedrag gaan. Daar pas je makkelijk je maandelijkse voorschotbedrag aan. Je ziet dan ook meteen wat dit betekent voor je verwachte jaarafrekening. 

Op de pagina Wijziging voorschotbedrag zie je ook een voorgesteld voorschotbedrag. Dat is gebaseerd op je verwachte warmteverbruik. Als je dit bedrag aanhoudt, voorkom je dat je aan het eind van het contractjaar veel moet bijbetalen of geld terugkrijgt. Het is verstandig om dit bedrag aan te houden. Behalve natuurlijk als er iets verandert in je warmteverbruik. Je gaat bijvoorbeeld met meer of minder mensen in één woning wonen en je warmteverbruik verandert daardoor heel erg.

Ons advies: controleer af en toe je voorschotbedrag. Past het nog bij jouw warmteverbruik? Zit je nog op de goede weg voor de jaarafrekening? Zo voorkom je dat je veel moet bijbetalen aan het einde van het jaar.

 

Inzicht in je warmteverbruik 

Op de pagina Verbruik in je klantportaal krijg je voortaan meer inzichten. Hiermee weet je beter hoe jouw warmteverbruik eruit ziet. Dit is er nieuw:

 

1. Inschatting van je toekomstige warmteverbruik

In de grafieken van je warmteverbruik zag je altijd al het warmteverbruik uit het verleden. Nu zie je daar ook het verwachte warmteverbruik in de toekomst. Dit kan je inzien per dag en per maand tot het einde van de facturatieperiode. Het verwachte warmteverbruik is een inschatting op basis van je verbruik uit het verleden. Zit je in je eerste contractjaar bij DEVO? Dan wordt je warmteverbruik ingeschat op basis van vergelijkbare woningen.

 

2. Je warmteverbruik in kosten (euro’s) 

Wissel met één klik tussen het warmteverbruik in gigajoule (GJ) warmte naar het warmteverbruik in kosten (euro’s). Dat doe je bovenaan de pagina Verbruik in het klantportaal. 

De kosten zijn opgesplitst in de vaste kosten en de variabele kosten van het warmteverbruik. Je kan de kosten per dag, maand en jaar bekijken. 

 

3. Vergelijk warmteverbruik met eerdere periodes

Vergelijk je warmteverbruik per dag of per maand met eerdere periodes. Onder de grafiek kan je maximaal 3 periodes selecteren en met elkaar vergelijken.

 

4. Vergelijk warmteverbruik met de verbruiksgroep

Je kan je warmteverbruik ook vergelijken met een verbruiksgroep. De verbruiksgroep is het type woning waarin je woont. Dit kan een appartement zijn, of een rijwoning, een twee-onder-één-kap-woning of een vrijstaande woning. Zo weet je of je in verhouding veel of weinig warmte verbruikt.

Het vergelijken met de verbruiksgroep kan je aanzetten onder de grafiek. Het ingeschatte verbruik per type woning staat naast de grafiek en ook op het voorbeeldberekeningenblad. Het voorbeeldberekeningenblad vind je op onze website

Let op: Het vergelijken met de verbruiksgroep staat bij sommige woningen nu nog niet goed ingesteld. Dit wordt de komende tijd nog opgelost. Ook goed om te weten: Je kunt niet tegelijk je warmteverbruik vergelijken met eerdere periodes én met andere verbruiksgroepen. 

 

Altijd in ontwikkeling

We blijven Mijn DEVO ook in de toekomst verder ontwikkelen. Heb je suggesties voor het klantportaal, neem dan contact met ons op via info@devo-veenendaal.nl.  

En wil je meer uitleg over Mijn DEVO? De handleiding van het klantportaal kan je hier downloaden. De antwoorden op veelgestelde vragen over Mijn DEVO vind je hier